SANAL ORTAM SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1- TARAFLAR
Satıcı
Ünvanı:
Telefon:
E-mail:
Alıcı
Adı/soyadı/Ünvanı:
Adresi:
Telefon:
E-mail:
2- KONU
İşbu sözleşmenin konusu, alıcı’nın satıcı’ya ait satıcı internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÖDEME/TESLİMAT BİLGİLERİ
Elektronik ortamda alınan Ürün/Ürünlerin Cinsi ve türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi, Satış Bedeli, Ödeme şekli, Teslim alacak kişi, Fatura bilgileri, Kargo ücreti aşağıda belirtildiği gibidir.
Alınan Ürün/Ürünler :…………………………………………….; adet
:…………………………………………; adet
Toplam Satış Bedeli :……………………………………………… TL
Ödeme Şekli :[Kredi kartı, faks emri, banka havalesi]
Teslim Edilecek Kişi :
Telefon numarası :
Teslimat Adresi :
Fatura edilecek kişi/kurum :
Fatura Adresi :
Vergi Dairesi :
Kargo Ücreti :
Vergi Sicil Numarası :
Kargo Ücreti :…………………………………………… TL
4- SÖZLEŞME SÜRESİ
Sözleşmenin imzalandığı tarihte var olmayan ve ön görülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini imkânsızlaştıran haller, mücbir sebep (Tabii afet, savaş, terör, ayaklanma, mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli mahiyette arıza…) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir. Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep hali … gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğacaktır.
5-GENEL HÜKÜMLER
18 yaşından küçük kişiler ……………….com’dan alışveriş yapamaz.
Dizgi ve sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından ……………….com sorumlu değildir.
Alıcı, ……………….com internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
……………….com’dan kredi kartı (Visa, MasterCard) ya da banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Bir hafta içerisinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) banka hesaplarımıza ulaştığını belirlediğimiz andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
Alıcı, ürün sipariş ve ödeme koşullarının, olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu ……………….com Sipariş/Ödeme Prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
Sipariş/Ödeme Prosedürü: Sipariş: Alış-veriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dâhil TL tutarı, (taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) ve gönderim ücreti tarafınızca onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Siparişlerin tedarik, ödeme ve teslimat sürecinin aksamaması için Sipariş Onay maili müşteri tarafından mutlaka beklenmelidir. Süreçteki herhangi bir aksama durumu problemler müşteriye telefon/faks/e-mail yoluyla mutlaka bildirilir. Gerekli hallerde müşteriden bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, gerekli tahsilâtın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) hesaplarımıza ulaştığını belirlediğimiz andır.
Ender bir durumda olsa, eğer ürün stok problemi ile karşılaşılırsa müşteri hemen bilgilendirilir, müşterilerinin arzusu doğrultusunda yeni bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
Ödeme: [……………….com], internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen müşterilerimize, taksit imkânlarından da faydalanabileceği faks emri ile sipariş (mail order) ya da nakit havale ile sipariş imkânları sunulmuştur. Havale ile ödemede size en uygun bankayı seçip havalenizi yapabilirsiniz. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken “Gönderen Bilgileri”nin Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariş takip kodunun yazılması gereklidir. Diğer ödeme araçları için çalışmalarımız devam etmektedir.
Bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından erekli tahsilâtın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) hesaplarımıza ulaştığını belirlediğimiz andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi belirtilmeyen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
Ürünün tesliminden sonra alıcı’ya ait kredi kartının alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini satıcı’ya ödememesi halinde, alıcı’nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde satıcı’ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri alıcı’ya aittir.
Alıcı, ürün sevkiyat ve teslim koşullarının, olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu [……………….com] Sevkiyat/Teslimat Prosedürü (*Okumak için yazı üzerine tıklayınız) bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
Sevkiyat/Teslimat Prosedürü: Sevkiyat: Sipariş onayı mailinizin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler anlaşmalı olduğumuz ……Kargo ve/veya …………Kargo şirketine verilir.
Teslimat: Ürün/ürünler anlaşmalı olduğumuz ……Kargo ve/veya …………Kargo ile adresinize teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden sonra İstanbul içi en geç 3 işgünü, İstanbul dışına en geç 5 iş günüdür. Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde gecikme olabilir. Ürün, alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden ……………….com sorumlu tutulamaz.
Belirtilen günler dâhilinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat problemleri için ……………….com telefon ya da e-mail yoluyla ulaşılması halinde, şirket yetkilileri konu ile hemen ilgilenip, gerekli çözümü sağlayacaktır.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı müşteride vardır. Paket alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın alıcıda kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda ……………….com Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir. Yetkililer sorunun çözülmesi için hemen harekete geçecektir.
Alıcı ürünün tesliminden sonra ortaya çıkabilecek CAYMA HAKKI, Cayma Hakkının Uygulama Koşulları, arızalı ürün, ürün kurulum, teknik destek ve servis konularının yer aldığı ……………….com Ürün İade/Garanti ve Servis Prosedürü (*Okumak için yazı üzerine tıklayınız) bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
Ürün İade/Garanti ve Servis Prosedürü: Ürün Kurulumu: Alınan ürün özel bir kurulum gerektirdiği takdirde fatura ile ayrıca belirtilen ürün teknik destek numaralarından bilgi alabilir, teknik destek görebilirsiniz. Kurulum ile ilgili özel durumları ve istekleri Müşteri Hizmet Hattı telefonları ve e-mailinden şirketimize iletebilirsiniz.
Yanlışlıkla alınan her ürün için genel iade süresi … gündür. Bu süre içerisinde, kullanılmış, tahrip edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez (Ürünün tekrar satılabilir olma durumunu bozmadan neden belirterek iade edilmesi mümkündür). İade orijinal ambalaj ile yapılmalıdır. İade, Üründe bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün müşteriye teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi halinde ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilmesi bilgisi ……………….com yetkilileri tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra iade formu ile birlikte Kargo şirketi ile ürünü, ürün faturasını şirketimize ulaştırmanız gerekmektedir. Tarafımıza ulaşan ürün yukarıdaki koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir, ödemesi kredi kartınıza/hesabınıza (EFT) yapılır. Kredi kartlarına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır. Ürün kusurlu olması durumunda iade koşulları, garanti koşulları bölümünde belirtilmiştir.
Garanti Koşulları: Alınan ürünlerin garanti bilgileri müşteri tarafından alımdan önce dikkat edilmelidir. Yerinde servis ve bakım garantisi verilmeyen bir ürün için yerinde servis hizmeti istendiğinde, çeşitli zorluklar ve memnuniyetsizlikler doğmaktadır. Bu gibi durumların yaşanmaması en hassas olduğumuz konudur. Aldığınız ürünlerin garanti koşulları ithalatçı/üretici firma tarafından sağlanmaktadır. Ürünlerle gelen ürün kılavuzlarını mutlaka okuyunuz ya da ürün faturası ile gelen teknik destek danışma hattını arayıp bilgi alınız.
Ürünün kusurlu olması ya da arıza durumunda ürün faturanızla birlikte ürün teknik servislerine başvurmanız halinde, garanti koşulları kapsamında gerekli hizmeti müşteri yerinde ya da servis noktalarında alabilirsiniz. Ürün için size en yakın servis noktasına ulaşmak için faturanız ile gelen ya da sitemizde ilan edilen numaraları aramanız yeterlidir. Garanti kapsamında ürün arızasının giderilememesi durumunda, ürünün yenisi ile değişimi/muadil başka bir ürünün temin edilmesi gibi konular ithalatçı/üretici firma sorumluluğundadır. ……………….com, ithalatçı/üretici firma tarafından müşteriye verilen yeni/muadil ürünün tesliminde, gerektiği takdirde yeni evraklar tanzim etme ve/veya isteme, gerekli hallerde kargo bedeli alma hakkını saklı tutar.
6- CAYMA HAKKI
Alıcı, sözleşme konusu ürürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren … gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde satıcı’ya faks, e-mail veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün … madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya alıcı’ya teslim edilen ürünün satıcı’ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden … gün içinde ürün bedeli alıcı’ya iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli satıcı tarafından karşılanır.
7- CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, sarf malzemeleri, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler ve hizmet için cayma hakkı kullanılamaz.
8- YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile alıcı’nın veya satıcı’nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda alıcı işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır. …/…/…
Satıcı Alıcı