Kişisel Veriye İlişkin Her Başvurunun Cevaplanması Gerekir mi?
Kişisel Verileri Koruma Kanununun ilgili kişiye sağladığı haklardan birisi de başvuru hakkıdır. İlgili kişinin yazılı olarak veya Kurulun belirleyeceği diğer yöntemlerle veri sorumlusuna, 6698 sayılı Kanunun uygulanmasıyla ilgili taleplerini iletmesi mümkündür.
Veri sorumlusu da bu talepleri en geç 30 gün içinde cevaplandırmak zorundadır. Eğer yapılan başvuruda, başvurucunun kimliği, talep ettiği bilgiler ve iletişim kanalları açıkça belli ise, bu başvuruya mutlaka dönüş yapılması gerekir.
Başvurunun gereksiz ya da önemsiz olduğu gibi düşüncelerle, başvuruyu cevapsız bırakmak yanlış olacaktır ve bu nedenle idari para cezasıyla karşılaşmak da olasıdır.
Çünkü başvuru cevapsız kaldığında ilgili kişinin kurula şikâyet hakkı olacak ve kurul da şikâyeti inceleyerek bir sonuca varacaktır.