İMALATÇI-İTHALATÇI FİRMA SERVİS SÖZLEŞMESİ
1- Taraflar
Firma Ünvanı : …………………………………………………….
Adresi : …………………………………………………….
Telefon/Faks/e-posta : …………………………………………………….
Vergi Dairesi ve No : …………………………………………………….
Servis İstasyonu Bilgileri
Ünvanı : ……………………………………………………
Adresi : ……………………………………………………
Telefon/Faks/e-posta : ……………………………………………………
Vergi Dairesi ve No : ……………………………………………………
2- Şartlar
TS 12047 – Yetkili servisler motorlu araçlar için kurallar standardına uygun; M1 sınıfı binek otomobiller …, …, …, …, … markalı araçların yetkili servisidir.
1- Servis sözleşmeleri imzaladığı tarihten itibaren l yıl geçerlidir. Ancak taraflardan birisi sözleşme süresinin sona erme tarihinden l ay önce sözleşmenin feshini ihbar etmezse sözleşme l yıl süreyle yenilenmiş sayılır. Takip eden sözleşme dönemlerinde de aynı usuller benimsenmiştir.
2- Tüketicinin bulunduğu yerde servis istasyonu olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonu sorumludur.
3- Tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.
4- Servis istasyonları, kendilerine intikal ettirilen arızalı mallar ile ilgili olarak aşağıda belirtilen hususları içeren servis fisini tekemmül ettirmek ve tüketicilere vermek zorundadırlar.
- a) Yetkili servisin unvan adres, telefon, tele faks ve diğer erişim bilgileri,
- b) Malın servis istasyonuna teslim veya mala ilişkin arızanın bildirim tarihi,
- c) Malın tüketiciye teslim tarihi,
- d) Malın arızası ve yapılan işlemler (açık olarak yazılacaktır).
- e) Varsa ücreti,
- f) Servis yetkilisinin imzası.
5- Kullanım ömrü süresince, malın bakım ve/veya onarım süresi, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın servis istasyonuna bildirimi, garanti süresi dışında ise malın teslimi tarihinden itibaren 30 is gününü geçemez.
6- Servis istasyonları tarafından verilen montaj, bakım ve onarım hizmetiyle ilgili olarak, bir yıl içerisinde aynı arızanın tekrarı halinde herhangi bir servis ücreti alınmaz. Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar bu madde kapsamı dışındadır.
7- Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi ve/veya satılması durumunda, değişen parça için allı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.
8- Servis istasyonları. “Yedek Parça Fiyat Listesi”ni, tüketicilerin görebileceği bir yere asmak veya katalog halinde ya da bilgi işlem ortamında ise tüketiciye göstermek zorundadır.
9- Servis istasyonu görevlileri, bakım ve onarımını yaptıkları mallara ait değiştirilen yedek parçaları: garanti süresi içerisinde tüketiciye göstermek, garanti süresi dışında ise iade çimek zorundadır.
10-Kullanım amacı ve yeri itibariyle özellik gösteren mallarla ilgili satış sonrası hizmetler, malın özelliği nedeniyle kullanıldığı serlerde de sağlanabilir.
11-İşbu sözleşe ile Garanti kapsamında yapılan parça değişimi ve diğer hizmet giderlerini ithalatçı firma karşılayacağını taahhüt eder. Servisin tüketiciye karşı herhangi bir mükellefiyeti olmayıp; tüketicinin haklarını talep edeceği merci ithalatçı firmadır. Servisin sorumluluğu iş bu sözleşme ile ithalatçı firmaya karşı yüklendiği edinmeler ile sınırlıdır. İşbu sözleşme taraflarca müştereken imzalanmıştır. İhtilaf halinde ………. Mahkemeleri yetkilidir. …/…/….
Servis İstasyonu Yetkilisi İmalatçı/İthalatçı Firma Yetkilisi
[/column]