İdari Davalarda Yenileme Dilekçesi Nasıl Verilir? Yenileme Dilekçesi Verilirken Nelere Dikkat Edilir?
DAVALAR YENİLENİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Yenileme dilekçesinin giriş kısmına, ilk bakışta fark edilecek şekilde, ilk davada verilen “Dilekçe Ret” kararının tarih ve sayısının yazılması gerekmektedir. Bu yapılmaz, yani ilk açtığınız dava dosyası ile ilgi kurulmaz ise davanız yeni (ilk açılan) bir dava gibi değerlendirilerek “Süre Ret” kararı verilmesi söz konusu olabilecektir. Bu husus, özellikle birden fazla vergi mahkemesi olan illerde daha da çok önem arz etmektedir.
İlk davada verilen dava dilekçesinin, 2577 sayılı Kanunun 5. maddesine veya 3. ve 5. maddesine (birlikte) aykırılık taşıması nedeniyle “Dilekçe Ret” kararı verilmiş ise, yeniden verilen dilekçeler ile açılacak her bir dava için ayrı ayrı başvuru harcı yatırmayı unutmamalısınız.
Yeniden hazırlanacak dilekçede/dilekçelerde, ilk dava dilekçesindeki 2577 sayılı Kanunun 3. ve/veya 5. maddelerine aykırılıkların giderilmesi gerekmektedir. Kararda belirtilen aykırılıklar giderilmeksizin, hakkında “Dilekçe Ret” kararı verilen ilk dilekçeyle davayı yenilemeniz halinde, 2577 sayılı Kanunun 15/5. maddesi uyarınca “Davanın Reddine” karar verilir.
Verilen yenileme dilekçesinde, “Dilekçe Ret” kararında belirtilen aykırılıkların bir kısmı giderilmiş bir kısmı giderilmemiş ise, bu durumda da giderilmeyen 2577 sayılı Kanunun 3. ve/veya 5. maddelerine aykırılıklar nedeniyle, yeniden, “Dilekçe Ret” kararı verilmesi söz konusu olabilir.
“Dilekçe Ret” kararında belirtilen hususları iyice kavrama- lı ve yenileme dilekçesinde yalnızca bu hususlarda gerekli düzeltme ve değişiklikleri yapmalısınız. Kararda belirtilen aykırılık halleri dışında düzeltme ve değişiklik (özellikle dava konusu işlem/işlemler ile ilgili) yaparsanız, yeni bir “Dilekçe Ret” kararı ile karşılaşabilirsiniz. Kararı tam olarak anlamadıysanız, kararı veren hakim veya mahkemenin başkanı ile görüşme yapmaktan sakınmayınız.