Memurlarda Atama İptali Davası Nedir?

GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ SÖZLEŞMESİ

GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ SÖZLEŞMESİ

1- Taraflar

….. (bundan sonra ŞİRKET olarak anılacaktır) ile;

….. (bundan sonra Gümrük Müşaviri olarak anılacaktır).

ŞİRKET ile Gümrük Müşaviri arasında aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapmak ve yaptırmak üzere karşılıklı mutabık kalınarak işbu sözleşme düzenlenmiştir.

2- Kanuni İkametgah

Tarafların adresleri sözleşmenin 1.maddesinde belirtilen adresler olup, her türlü yazışma ve tebligatlarda bu adresler geçerlidir. Taraflar adres değişikliklerini 15 gün önceden yazılı olarak karşı tarafa bildirmekle yükümlüdür. Aksi durumda işbu adreslere yapılacak tebligatlar kendilerine yapılmış sayılacaktır.

3- Sözleşmenin Konusu

Şirket tarafından yapılacak ihracat ve ithalat işlemlerinin tamamlanması için gereken her türlü gümrükleme hizmetleri, iş ve işlemlerin yerine getirilmesi ve dış ticaret rejimi, teşvikler ve benzeri konularda müşavirlik hizmetlerinin verilmesi konusunda taraflar aşağıdaki koşullarda anlaşma imzalamışlardır.

4- Gümrük Müşavirinin Görevleri, Vereceği Hizmetler ve Sorumlulukları

Şirkete ait yurt dışından gelen ya da yurt dışına giden eşyalara ait gümrük rejimlerini tespit etmek ve uygulamak.

İthal ve ihraç edilecek eşyaların gümrük tarife istatistik pozisyonlarını tespit etmek.

T.C. Gümrük Beyannamesini tanzim etmeden önce eşya hakkında tereddüt varsa küşad etmek.

Nakliyecilerle irtibata geçmek.

Ordino almak.

İthal vesaiklerinin teslim alınmasından sonra varsa konşimento cirolarını yaptırmak.

Varsa ön müsaadeleri almak.

Eşyaların tabi tutulacağı gümrük rejimine göre, gümrük idarelerine ibraz edilmesi zorunlu ve şirketin çalışmakta olduğu satıcılardan gelen evrakları kontrol ederek, bu evraklara ve Gümrük Kanunu ve bu konudaki diğer mevzuat hükümlerine göre eşyanın yasal gümrük beyannamelerini hazırlamak.

Bu inceleme neticesinde, hazırlanmış gümrük beyannamesinin beyan ettiği hususlarının Gümrük Kanunu, Gümrük Yönetmeliği ve bu konudaki diğer yasal mevzuat hükümlerine ve ekindeki belgelere uygunluğunu denetlemek.

Gümrük vergi, resim ve harçlarını doğru olarak hesaplamak.

Gümrük Beyannamesi ve ekindeki belgelerin yasa ve mevzuat hükümlerine uygunluğunu tespit ettikten sonra, ilgili gümrük idarelerine ibraz ve tescil edilmek üzere beyannameyi gümrük müşaviri sıfatıyla imza etmek.

Gümrük kabul ve tescil işlemine başlayarak eşyanın muayenesini yapmak.

Eksiklik, hasar veya yanlışlık varsa tutanaklarını yapmak, bilgi verilmesi gereken yerleri bilgilendirmek, tahakkuklarını yaparak teminat veya parasını yatırmak.

Transit, fiktif antrepo işlemlerini yapmak.

Teşvik dosyaları tamamlanmışsa kapatmak ve varsa teminatlarını çözmek.

Gümrük vergi, resim ve harçlarını gümrüğe ödemek.

Eşyanın cinsine göre ilgili ihracatçı birliklerine üyelik kayıt işlemlerini yaptırmak.

ATR, EUR1 ve menşei şehadetnamesi ülke durumuna göre konsolosluk tasdik işlemlerini yapmak.

İhracat işlemlerinde şirketin talebi doğrultusunda eşyanın beraberinde gidecek vesaikleri nakliyeci firmaya teslim etmek.

Eşyaların yurt dışı edilmesinden ve gümrük teyidi ile ilgili gümrüğe gelmesinden sonra beyannameyi kapatmak.

Dış ticaret mevzuatının takip edilmesi ve şirketi bilgilendirmek.

İş emri verilmesinden eşyanın teslim aşamasına kadar ki işlemlerin, beyannameye ait hesapların ve masrafların, cari hesabın ve benzeri bilgilerin internet üzerinden izlenebilmesini ve raporlanmasını sağlamak.

Beyannameye ait her türlü evrakın elektronik arşivine ulaşım, yazıcı çıktısı alabilme, hesap ekstresi ve bakiye inceleme, fatura-dekont listesi ve dosya durum raporu ve benzeri bilgilere internet üzerinden ulaşımının sağlanması.

Yukarıda bahsedilen hizmetlerle ilgili kurye hizmeti vermek.

Fuar, sergi, vb. tanıtım organizasyonlarında ATA karneli ve geçici kabul giriş işlemleri ve bunların geri gönderme işlemleri.

Firmadan gelen talep doğrultusunda kısmen veya tamamen ithalatı.

Gümrük Müşaviri, Şirket ile ilgili her türlü fatura, araç bilgileri, şirket politikası gibi özellik arz eden konuları resmi makamlarla gerektiği kadar paylaşılacaktır.

5- Şirketin Mükellefiyetleri

Taraflar, Gümrük Müşaviri’nin ŞİRKET’in uluslararası alıcı veya satıcı ile taraf olduğu ticari ve hukuki iş, işlem ve sözleşmelerle hiçbir ilişkisi; doğrudan ya da dolaylı irtibatı olmadığını, bu yönden şirket ile müşterek ya da iştirak halinde hareket etmesinin ya da şirketin ithal yada ihraç ettiği veya edeceği eşya üzerinde hukuki-maddi bir tasarruf hak ve menfaatinin bulunmadığını karşılıklı olarak kabul ve beyan ederler.

Bu sebeple ŞİRKET;

Talebin ve evrakların tam ve noksansız yapılmasını sağlamak.

Tarife tatbikatı için bütün doküman ve bilgileri vermek.

Dış ticaretle ilgili mevzuat, rejim ve yönetmelikler ve uluslararası taşıma kuralları içinde talepte bulunmak.

Resmi bütün giderleri (vergi, resim, harç, navlun gibi) avans olarak nakten veya doğrudan ödemenin yapılacağı kuruluş adına ilgili banka hesabına havale olarak ödeme yapmak.

Bilgi akışını hızlı sağlamak.

Ödemeleri zamanında yapmak.

Geçici ithal ettiği malzemeleri ihracat işlemlerinde kullanırken ithalat beyanname bilgisi ve kullanılan malzeme cinsi ve miktarını ihracat iş talimatında belirtmek.

Geçici ithal ettiği beyannamelerin sürelerini ve çıkışlarını takip etmek.

D.İ.İ.B. kapsamında takip edilecek ihracat işlemlerinde hangi kalemde, hangi satır kodunun kullanılması gerektiğini bildirmek.

Talep halinde yapılacak müşavirlik, proje, belge alımı, nakliye, depolama, gümrük işleri, sigorta işlemleri için gerekli bilgi ve dokümanları vermek.

Gümrük Müşavirinin takip ettiği gümrük işlemleri sonucu ortaya çıkabilecek cezai bir durum ile karşılaşılması durumunda ilgili cezayı ödemeden önce konuyu Gümrük Müşavirine yazılı bildirmek.

Gümrük Müşavirinin yapmış olduğu gümrük işlemleri konularında ortaya çıkacak idari bir ihtilafın Gümrük İdarelerindeki itirazların bitirilmesi sonucunda idari yargı mercilerine başvurulması gerektiğinde Gümrük Müşavirine atfedilen Gümrük İhtilafı ile ilgili hususlarda Gümrük Müşavirinin istediği kişiye/avukata vekalet vermek.

Gümrük Müşavirinin E-Gümrük sistemini kullanan personellerinizin şirketiniz ile ilişiğinin kalmaması halinde Gümrük Müşavirine en kısa süre içerisinde yazılı bildirmek.

6- Diğer Konular

Gümrük Müşaviri işbu sözleşme ile şirketçe kendisine verilen görevleri ve işlevleri, sorumluluklarını şirketin yazılı izni olmadan özel veya tüzel hiç kimseye devredemez.

Gümrük Müşaviri bütün işlemleri en kısa sürede ve şirketin menfaatine en uygun şekilde ilgili yasa, tüzük ve kararnamelere göre yapacak, gerekli bilgileri zamanında şirkete ulaştıracaktır. Şirkete her zaman için kendi işleri ile ilgili olarak Gümrük Müşaviri’nin çalışmasını kontrol edebilir.

Tercüme işlemlerinin tarafımızdan yapılması halinde sayfa başına …..-TL fatura edilecektir.

7- Ücretlendirme

–    Fiyat listesi ektedir (Ek-1).

–    Özellik arz eden işlemlere ilişkin fiyat listesi ektedir (Ek-2).

8- Ödeme

Gümrük Müşavirlik Hizmet Bedelimiz fatura tarihinden itibaren 7 gün içerisinde tahsil edilecektir.

Yukarıdaki rakamlara KDV dahil değildir.

İhracat işlemlerinde telafi edici vergi peşin, birlik aidatı, mesai, ardiye, ATR, Menşe, Eur-1, beyanname ve devam formu ücretleri, diğer form ücretleri vb. gibi makbuzlu masraflar ŞİRKET’e dekont edilip takip eden ayın ilk ödeme gününde Gümrük Müşaviri’ne ödenecektir.

İTO’nun satış fiyatlarına göre ATR, MENŞE, EUR-1 ve FORM A ücretleri ayrıca fatura edilecektir.

İthalat işlemlerinde Gümrük Müşaviri tarafından ŞİRKET adına yapılacak makbuzlu ve faturalı masraflar (Gümrük Vergisi, Ariye, Ordino, Demuraj, Depozito, Navlun, Resim Harç ve Fonlar, Beyanname, Devam Formu ücretleri, Nakliye ve diğer tüm form ücretleri) ŞİRKET tarafından Gümrük Müşaviri’ne takip eden ayın ilk ödeme gününde ödenecektir.

Limanlarda yapılan yükleme işlemlerinde hamaliye bedeli ayrıca fatura edilecektir.

488 sayılı Harçlar Kanunu uyarınca resmi belgelerde (taahhütname, konşimento, özet beyan, vb.) yapıştırılması gereken damga pulu bedeli ve bloke masrafı ayrıca tahsil edilecektir.

İşbu sözleşme ….., ….., Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüklerine bağlı Gümrük Müdürlükleri ile ….. Gümrük Müdürlüğü’nden yapılan işlemler için geçerlidir.

Yukarıda bahsi geçen işlemlerinizin dışında oluşacak işlemleriniz 2014/31 sayılı Genelge doğrultusunda faturalandırılacaktır.

9- Sözleşmenin Süresi ve Uzatılması

İşbu sözleşme .. / .. / …. tarihine kadar geçerlidir.

Sözleşme bitim tarihinden 1 (bir) ay öncesine kadar tarafların birbirine herhangi bir ihbarda bulunmaması halinde bu anlaşma aynı koşullarla bir yıl uzatılacaktır. Müteakip yıllarda da 1 (bir) ay öncesinden feshi ihbarda bulunulmadığı takdirde aynı hükümler geçerlidir.

Sözleşmenin devamı halinde taraflar hizmet bedelini, sözleşme bitimine 15 gün kala karşılıklı olarak kararlaştıracaklardır.

10- Sözleşme Feshi

Taraflardan herhangi biri bu iş sözleşmeyi her zaman, diğer tarafa 1 (bir) ay öncesinden yazılı olarak bildirmek suretiyle kısmen ya da tamamen tek taraflı olarak fesh edebilir. Bu durumda işbu sözleşme, fesih bildirimin karşı tarafa ulaşmasını bildirimde bulunan taraf yek diğerine bu fesih sebebiyle herhangi bir tazminat ödeme yükümlülüğünde olmayacaktır. Ancak, tarafların işbu sözleşmenin diğer maddeleri dolayısıyla birbirine karşı var olabilecek sair talep hakları saklıdır.

Fesih durumunda, Gümrük Müşaviri bilgi ve belgeleri 24 saat içerisinde ŞİRKET’e teslim edecektir. Gümrük Mevzuatına göre saklanması 5 (beş) yıl zorunlu olan evraklar Gümrük Müşavir’ince saklanır.

11- Uyuşmazlıkların Halli

İşbu sözleşmenin yorum ve uygulanmasından dolayı taraflar arasında meydana gelebilecek uyuşmazlıklar halinde ….. Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır.

12- Tebligat

Tarafların tebligata sarih adresleri, işbu sözleşmenin 1.maddesinde belirtilen adresler olup, değişikliği 2.maddeye göre bildirilmediği sürece, diğer tarafa noter kanalı ile yazılı olarak bildirilmediği sürece, bu adreslere yapılacak tebligatlar tebellüğü tazammun edilecektir.

.. / .. / …. tarihinde tanzim ve imza edilmiştir.

Şirket                                                           Gümrük Müşaviri

[/column]