Apartman Dairesi Ofis Olarak Kullanılabilir mi?

Kat Mülkiyeti Kanunu Madde 24 ‘e göre ana gayrimenkulün, bağımsız bir bölümünde ( Kütükte mesken, iş veya ticaret yeri olarak gösterilmesi fark etmez ) hastane, klinik, poliklinik, dispanser, ecza laboratuvarı gibi müesseseler kurulması yasaktır. Fakat dispanser, klinik ya da poliklinik niteliği taşımayan muayenehaneler bu yasağın dışında kalmaktadır; kat malikleriyle yapılan bir sözleşme sonucunda kurulabilirler.

Ayrıca aynı kanun ana gayrimenkulün, kütükte mesken olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde sinema, tiyatro, kahvehane, gazino, pavyon, bar, kulüp, dans salonu ve emsali gibi eğlence ve toplantı yerleri ve fırın, lokanta, pastahane, süthane gibi gıda ve beslenme yerleri ve imalâthane, boyahane, basımevi, dükkân, galeri ve çarşı gibi yerlerin açılabilmesini kat malikleri kurulunun oy birliğine bırakır. Oy birliği sonucu karar verilecek bu hususta söz sahibi taraf apartman sakinleri değil, kat malikleridir.

Apartmanda Home Ofis Olması İçin

Apartmanda home ofis açabilmek için öncelikle belediyeden işyeri açma ve çalışma ruhsatının alınması lazım. Home ofis açabilmek için talep edilen belgeler belediyeden belediyeye değişebilse de kesinlikle alınması gereken bir diğer önemli belge ise apartman yönetiminin izni belgesi. Bu belgenin geçerli olması için toplantı düzenlenmesi lazım, kapı kapı dolaşıp alınan imzalar geçerli değildir.

Gerekli Olabilecek Diğer Belgeler

1- İki adet vergi levhası fotokopisi

2- Tapunun fotokopisi

3- Kira kontratı

5- Nufüs cüzdanı fotokopisi

6- Binanın imar durum belgesi

CategoryMakale
Yorum Yazın:

*

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Call Now Button
WhatsApp chat