KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM SÖZLEŞMESİ ÖRNEĞİ
1- TARAFLAR
Bu sözleşme, …………………………ilinde ……………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………… adresinde mukim SSK Başkanlığı Sağlık İşleri Genel Müdürlüğü ……………………………………. …………………….. Sağlık İşleri İl Müdürlüğü/Hastanesi Baştabipliği ile, aynı ilde kurulu …………………………………………………. adresinde mukim ………………………………………………………………………. arasında imzalanmıştır.
2- KONU
Bu sözleşmenin konusu, bu sözleşmede belirtilen hükümler çerçevesinde Merkez’e sevk edilen hastaların “SSK Tarafından Satın Alınan Sağlık Hizmetleri Ücret Tarifesi”nde tanımlanan başlıklarla sınırlı Kadın Hastalıkları ve Doğum kapsamında ele alınan tetkik ve/veya tedavilerden ekli listede Merkez’ce bildirilenlerin sağlanmasıdır.
3- TANIMLAR
KURUM: Sosyal Sigortalar Kurumu’nu,
SAĞLIK BAKANLIĞI: T.C. Sağlık Bakanlığı’nı
MERKEZ: Bu sözleşmenin “Konu” başlığı altında tanımlanan sağlık hizmetini/hizmetlerini yine bu sözleşmede tanımlanan koşullar çerçevesinde Kurum veya Sağlık Bakanlığı yataklı sağlık tesisi tarafından sevk edilen hastalara sunmayı taahhütden. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Hasta:
506 Sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu’na göre hastalık sigortası yönünden sağlık yardımlarından yararlandırılanları ve bakmakla yükümlü oldukları kimseleri,
2925 Sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanunu’na göre hastalık sigortası yönünden sağlık yardımlarından yararlandırılanları ve bakmakla yükümlü oldukları kimseleri,
SSK Merkez ve taşra teşkilatında 657 Sayılı Yasaya göre çalışanlar ile bunların bakmakla yükümlü olduğu kişileri,
Yabancı Ülkelerle yapılan Sosyal Güvenlik Sözleşmeleri kapsamında Kurum tarafından sağlık hizmeti verilen kişileri,
İşsizlik ödeneği alan sigortalılardan:
506 Sayılı Kanuna tabi olarak çalışmakta iken daha sonra işsizlik ödeneği almaya hak kazanan sigortalı işsizlerin kendilerine işsizlik ödeneği ödendiği sürece,
Sigortalı işsizin eşi ile bakmakla yükümlü olduğu çocukları, ana ve babasına, sigortalılık niteliğinin sona erdiği tarihten itibaren altı ay süreyle kapsar.
4- GENEL İDARİ HÜKÜMLER
1- Merkez, Kurum Sağlık Tesisleri tarafından görülen lüzum üzerine gerekli sevk belgesi ile birlikte usule uygun olarak gönderilen hastaların tetkik ve/veya tedavilerini yapar.
2- Merkez yetkili tabibi davet edildiğinde Kurum’un mahalli Sağlık Kurulu toplantılarına iştirak eder.
3- Merkez sözleşme kapsamında verilen hizmetin nitelik, nicelik ve kalite yönünden Kurumun kontrol hakkını tanır. Kurum bu yetkisini uygun gördüğü zamanda görevlendireceği kişiler aracılığıyla kullanır. Kurum denetim elemanları tarafından ihtiyaç duyulması halinde Kurum dışı kişi ve kuruluşlara yaptırılan incelemeler sonucunda; ortaya çıkabilecek Kurum zararının merkezden kaynaklandığının tespit edilmesi halinde Kurumun bu konuda Kurum dışına yaptığı bilirkişi ve inceleme giderlerinin toplamını Merkez Kuruma ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
4- Kurum, gerekli gördüğü hallerde hasta sevkini ve sözleşmenin yürütümünü uygun gördüğü süreyle askıya alma hakkını saklı tutar.
5- Merkez, Kurum tarafından tespit olunan örneklere göre lüzumlu belge ve raporları usulü dairesinde tam ve doğru olarak bilgi işlem sistemi aracılığıyla günlük olarak tanzim etmek; kaydedeceği bu hasta ve işlem bilgilerini, sayılarını, hasta mortalite ve morbidite oranını ve sözleşme hükmünce yapılması gereken tıbbi işlem kayıtları ile Kurumca talep edilen diğer bilgileri, Kurumun bu bilgilere, bilgi işlem sistemi aracılığıyla her an ulaşabileceği şekilde tutmak ve Kurumun ilgili Kuruluşuna tevdi etmek zorundadır.
6- Kurum ihtiyaç duyulduğunda herhangi bir hasta için yapılmış her türlü tetkik ve/veya tedavi belgelerini, dosya veya fotokopisini, manyetik ortam kayıtlarını, filmleri ve/veya diğer görsel dokümanları geri verilmek üzere Merkezden isteyebilir. Merkez bunları şartsız ve ücretsiz olarak vermeyi peşinen kabul ve taahhüt eder. Merkez tarafından; Kurum denetim elemanlarınca istenilen belgelerin verilmemesi ve denetim yapılmasının engellenmesi halinde sözleşmenin 5.1 hükmü uygulanarak sözleşmeleri fesh edilir. Merkez ile 7 yıl süreyle sözleşme yapılmaz.
7- Merkez, Kurumca gönderilen hastalardan (hastaların kendi talebi hariç) herhangi bir gerekçe ileri sürerek (dernek, vakıf vb. kuruluşlar için istenecek bağışlar dahil) hiç bir surette ilave ücret ödenmesi talebinde bulunamaz.
8- Kurumdan sevk belgesi verilmemiş hastalar için Kurum tarafından ilgili Merkez’e hiç bir ödeme yapılmaz. Sevk edilmiş olan ancak sevk belgesinde belirtilenler dışında işlem uygulanan hastaların söz konusu ilave işlem ücretleri de ödenmez.
9- Hastanın sevk belgesinde belirtilenler dışında kalan ve Merkezce yapılmasının uygun olacağı düşünülen, ancak acil müdahale gerektirmeyen tıbbi tanı ve tedavi işlemleri, Merkez tarafından sevki yapan Kurum sağlık tesisine hastanın bu halini belirtir ayrıntılı bir rapor ile bildirilir. Bu işlemler Kurum tarafından ayrıca sevk belgesi düzenlenmeden Merkez tarafından yapılamaz; yapılması halinde söz konusu işlemler için Merkez tarafından bildirilen ücretler ödenmez.
10- Merkez, mesai saatleri harici ile hafta sonu ve genel tatillerde gönderilen hastaların sigortalılık durumlarının tespit edilmesinin mümkün olmadığı hallerde, Kurum sağlık tesisinde görevli nöbetçi şef (bulunmaması halinde nöbetçi hekim) tarafından onaylanan ve örneği Kurumca daha önce Merkez’e gönderilmiş olan geçici hasta sevk formu ile hasta gönderilmesini ve buna istinaden sözleşme ücretleri üzerinden gerekli işlemleri yapmayı kabul eder. Bu durumda hastadan taahhütname, senet v.b. belge alınır, bilahare hastanın Kurum’dan resmi sevk belge getirmesi halinde alınan bu belgeler hastaya iade edilir.
11- Merkez, bu amaçla mesai saatleri harici ile hafta sonu ve genel tatillerde Kurumca gönderilen hastaların söz konusu tetkik ve/veya tedavilerini sağlamak üzere gerekli tedbirleri alır ve bu durumu yazılı olarak Kurum’a beyan eder.
12- Belirtilen gün ve saatlerde Kurumca gönderilen hastaların söz konusu tetkik ve/veya tedavilerinin Merkez’ce yapılmaması durumunda bahse konu tetkik ve/veya tedavileri ivedilikle bir başka yoldan sağlanır ve bu nedenle Kurumca yapılan bütün harcamalar Merkez’in Kurum’daki alacağından mahsup edilir. Kurumda alacağı yoksa yasal yollarla tahsil edilir.
13- Sözleşmeye Merkez adına imza vermeye yetkili kişinin adı soyadı ve ünvanı yazılarak, Merkez adına sözleşme yapmaya yetkili olduğunu belirtir vekaletname ve noter onaylı imza sirküleri sözleşmeye eklenecektir.
14- Merkez tüzel kişi ise Ticaret Sicil Gazetesinde yayınlanan en son Şirket Ana Sözleşmesi de sözleşmeye eklenecektir.
15- Bu sözleşmeyi kabul eden Merkez, sevk edilen hastalar arasından vaka seçimi yapmayacaktır. Merkez kabul etmediği vakayı gerekçesiyle birlikte acil vakalarda derhal, acil olmayan vakalarda 24 saat içinde Kurum’a bildirmek zorundadır. Merkez’ce belirtilen gerekçe Kurumca yeterli bulunmadığı takdirde Kurumca diğer imkanlar kullanılarak bu hizmet hastaya sunulur ve bunun için Kurumca yapılan bütün giderler (muayene, tetkik- tedavi, sarf malzemesi, ilaç ulaşım v.b.) Merkez’in alacağından mahsup yoluyla buna olanak bulunmazsa yasal yollarla tahsil edilir.
16- Sözleşmenin Merkezin kusurundan dolayı Kurum tarafından feshedilmesi veya Merkez’in, Kurum’un onayı olmaksızın mücbir sebepler dışında yürürlük süresi içinde sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetmesi halinde, Merkez fesih tarihinden sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar geçecek süre içerisinde bu durumdan dolayı ortaya çıkacak Kurum zararını karşılamayı kabul eder. Fesih nedeniyle hastaların tedavilerinin sağlanacağı başka bir kuruluşa sözleşme ücretlerinin üzerinde yapılacak ödeme tutarı Merkezin Kurum’daki alacağından, Kurum’da alacağı yoksa yasal yollarla tahsil edilecektir.
17- Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde hizmet alan hastalara ilişkin hizmet sunumunun tüm aşamalarında (tıbbi, idari, ulaşım, vs. hizmetleri) Merkez’in her türlü kusuru, ihmali veya tedbirsizliğinden kaynaklanan ve hastanın başvurusu sonucunda kesinleşmiş yargı kararı ile hüküm altına alınan ve Kurum tarafından hastaya ödenen her türlü maddi ve manevi tazminat miktarları Banka reeskont faizi ile birlikte Merkez ve ilgililerince tazmin edilir.
18- Merkez, Kuruma çalışan tüm personelinin sosyal güvenlik kapsamında çalıştığını beyan eder. Bu kapsamda fatura ekinde SSK ve Bağ-Kur prim borcunun olmadığına dair ilgili kurumlardan alınan belge ve çalışanların 4 (dört) aylık dönem bildirgelerini Kuruma ibraz edecektir. Prim borçları tahsil edilinceye kadar fatura ödemesi yapılmayacaktır. Merkez prim borçlarını ödeyinceye kadar geçen sürede fatura bedeli için yasal faiz talebinde bulunamaz.
19- Merkezin Kurumdan doğmuş ve doğacak alacakları üçüncü kişi ve Kuruluşlara devir veya temlik edilemez.
20- Bu sözleşmenin tarafı olan Merkez, 657 sayılı Yasa’nın 28. maddesi gereği, Kurum ve Sağlık Bakanlığı yataklı sağlık tesislerinde çalışan tabip, diğer sağlık ve yardımcı sağlık personeli, memur kadrosunda görev yapmakta olan personel ve sözleşmeli olarak çalışan personel ile ortaklık tesis edemez, (kurucu pay sahibi olmamak veya kuruluşun idari organlarında görev almamak kaydıyla sayılan kişilerin halka açık anonim şirketlerde pay sahibi olması mümkündür) ve bu kişiler istisna akdi dahil hiçbir surette Merkez’de çalıştırılamaz. Merkez, bu durumdaki kişileri çalıştırmadığını ve/veya ortaklığı bulunmadığını ve Kurum ile sözleşmesi olduğu sürece bu tür ortaklıklar kurmayacağını Kurum tesislerinden matbu halde temin edeceği taahhütnameyi imzalayarak yazılı beyan edecektir.
21-Merkez, sözleşmeye konu hizmet için kendisine hasta sevk edebilecek Kurum ve Sağlık Bakanlığı yataklı sağlık tesislerinde çalışan tabip, diğer sağlık ve yardımcı sağlık personeli, memur kadrosunda görev yapmakta olan personel ve sözleşmeli olarak çalışan personelin, birinci derece akrabaları ve eşleri ile ortaklık tesis edemez, (kurucu pay sahibi olmamak veya kuruluşun idari organlarında görev almamak kaydıyla sayılan kişilerin halka açık anonim şirketlerde pay sahibi olması mümkündür.) ve bu kişiler istisna akdi dahil hiçbir surette Merkezde sevkin yapıldığı klinik ve idari birimlerde çalıştırılamaz. Merkez, bu durumdaki kişileri çalıştırmadığını ve/veya ortaklığı bulunmadığını ve Kurum ile sözleşmesi olduğu sürece bu tür ortaklıklar kurmayacağını, Kurum tesislerinden matbu halde temin edeceği taahhütnameyi imzalayarak yazılı beyan edecektir.
22-Katma Değer Vergisi ve diğer vergiler Merkez tarafından ödenecektir.
23-506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu’nun 126. maddesi gereğince Kurum puldan muaf tutulduğundan 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu hükümlerince tahsil edilecek, Damga Vergisi her yıl Resmi Gazete’de yayımlanan miktar üzerinden Merkez tarafından Kurum Veznesine yatırılacak bir nüshası da dosyasında muhafaza edilecektir.
24- Bu sözleşme dönemini takiben başlayacak yeni dönemde de Kurum ile sözleşmesini sürdürmek isteyen merkezler ile yeni koşulların kabulü ve sözleşmenin devamının Kurum tarafından da uygun görülmesi halinde sözleşmeler yenilenecek olup; Kurum tarafından bu sözleşme dönemini takiben başlayacak yeni dönemde geçerli olacak ücret ve koşulların bu sözleşme dönemi bitene kadar açıklanmamış olması halinde:
Bu sözleşme döneminin sonlandığı tarihten, yeni ücretlerin ve koşulların açıklanmasına kadar geçecek sürede, bu sözleşmede geçerli koşullar ve yeni belirlenecek ücretler üzerinden hasta sevkinin devamını kabul eden merkezlere, Kurum tarafından sözleşmenin sonlandırıldığına dair herhangi bir bildirimde bulunulmadığı sürece ve merkezin mevcut durumu kabul ettiğini bildiren taahhütnameyi bu sözleşme ile birlikte Kurum’a iletmesi halinde, yeni başlayacak dönem için geçerli ücretler üzerinden hasta sevkine bu sözleşmenin bitim tarihinden sonra da kesintisiz olarak devam edilecektir.
Yeni başlayacak dönem için geçerli koşulların açıklanmasını takiben merkezler, Kurum ile sözleşmelerinin devam etmesini istiyorlarsa bu durumu bir dilekçe ile Kurum’un ilgili ünitesine bildirecek; Genel Müdürlükçe uygun görülen merkezler ile yeni dönem için geçerli sözleşmeler imzalanarak merkezden hizmet alımı sürdürülecektir.
Merkezin yeni başlayacak dönem için açıklanacak koşulları uygun bulmaması ve/veya yeni başlayacak dönem için sözleşme yapmak istememesi halinde, veya merkezce sözleşmenin devamı talep edilmesine rağmen bu talebin Kurum tarafından uygun görülmemesi halinde sözleşme yenilenmeyecek, yeni dönem dahilinde yapılan sevklere ilişkin ödemeler yeni belirlenecek ücretler üzerinden yapılarak sözleşme sonlandırılacaktır.
Kurumun bu sözleşme dönemi bitmesine rağmen hasta sevkine devam etmiş olması, bu dönemi takip edecek yeni dönem için sözleşmenin yenileneceği anlamını taşımadığı gibi, merkez ile yeni dönem sözleşmesi imzalanmadığı sürece yasal yönden bir sözleşme vaadi anlamını da taşımaz.
25- Merkez ücret tarifesinde yer alan işlemlerin tümünü temin etmeyi kabul eder. Bunlardan sadece biri veya birkaçı için sözleşme yapılması Kurum’un onayına bağlıdır.
26- Kurum tarafından yapılacak inceleme sonucunda gönderilen tedavi faturalarının ve eklerindeki sevk belgesi asıllarının Kurum’daki ikinci örnekle karşılaştırılması sırasında ekleme, rakamda oynama v.b. uygulamaların bulunduğunun, aradaki farklılığın Merkez’in art niyetli tutumundan kaynaklandığının tutanakla tespiti halinde madde 5.1 hükmü uygulanır ve Merkezin Kurumla yapmış olduğu diğer sözleşmeler de feshedilir. Merkez ile madde 5.1.3 hükmü uyarınca 7 (yedi) yıl süreyle sözleşme yapılmaz.
27- Sözleşme içeriğinde tanımlı işlemlerin bir bölümü veya tamamını gerçekleştirmekle yükümlü hekimin geçici veya kalıcı olarak Merkezdeki faaliyetinden ayrılması ve Merkezden ayrılan hekimin sözleşmede tanımlı işlemleri gerçekleştirebilecek tek hekim olması durumunda, bu durum Merkez tarafından 24 saat içerisinde Kuruma bildirilir. Merkez tarafından 24 saat içinde gerekli bildirimin yapılmaması nedeniyle doğacak zararlardan Merkez sorumlu olup; bu zararları karşılamakla da yükümlüdür. Bildirimle birlikte Kurum tarafından merkeze hasta sevki durdurulurak varsa mevcut hastaların tedavileri de başka merkezlerde sağlanır. Yeni hekim bulunması amacıyla Merkeze 30 gün süre verilir. Verilen süre sonunda hekim bulunmuş ve Kurum’a bildirilmiş olması halinde, hekime ilişkin belgelerin tamamlanabilmesi amacıyla Merkeze 30 gün daha süre tanınır.
28- Merkez, sözleşme öncesi Kurum tarafından istenilen belgelere esas personel (4.27. maddede sözü edilen haricinde) ve/veya cihaz, ünvan değişikliklerine ilişkin bilgi ve belgeleri değişikliğin olduğu tarihten itibaren en geç 15 gün içinde Kurum’a iletmekle yükümlüdür. Bu süre içinde istenilen belgelerin temininin mümkün olmaması halinde durum gerekçesi ile birlikte Kurum’a bildirilir ve uygun görülmesi halinde 45 gün ek süre verilir.
29- madde 4.27 ve 4.28. içeriklerinde belirtilen değişikliklere bağlı olarak, Merkezin yeniden ruhsatlandırılması gereken hallerde, 60 gün içerisinde ruhsat belgesi düzenlenememesine karşın, Sağlık Bakanlığınca hizmet sunumuna izin verildiğine dair belgenin Kurum’a ibraz edilmesi durumunda, Merkezlerden hizmet alımına devam edilir. Toplam 60 günlük süre sonunda ruhsat veya hizmet sunumuna izin verildiğine ilişkin gerekli belgelerin teslim edilmemiş olması halinde sözleşme fesh edilir.
30- Merkez için adres değişikliğinin söz konusu olduğu hallerde taşınmaya yönelik işlemlerin başlayacağı tarih, hasta sevkine ilişkin düzenlemelerin yapılabilmesi amacıyla Kurum’a 15 gün öncesinden bildirilir ve bildirilen taşınma tarihi itibariyle hasta sevki durdurularak sözleşme 90 gün süreyle askıya alınır ve merkezde tedavisi devam eden hastaların tedavileri, Kurum tarafından aksatılmadan sağlanır. Merkezin yeni adresinde çalışabileceğine dair Sağlık Bakanlığından alınacak belgenin Kurum’a iletilmesini takiben, Kurum hekimlerince 20 gün içinde merkezin eksiksiz olarak hizmeti sürdürebileceğine ilişkin durum tespit raporu tanzim edilir ve Kurumun (Genel Müdürlük) uygunluk görüşü ile hasta sevkine başlanır. Adres değişikliğini taşınma işleminin başlamasından 15 gün önce bildirmeyen veya tarif edilen işlemleri toplam 90 günlük dönemde tamamlamayan merkezlerin sözleşmesi feshedilir. Fesih halinde, merkezin yeni adreste sözleşmeyle hizmet sunumuna devam etme yönündeki isteği yeni talep gibi değerlendirilir ve tüm dosyası yeniden tanzim edilir.
31- Sözleşme imzalanmadan önce Merkez, Merkezi Açma İzin Belgesi’nin süresi 6 aydan eski olması halinde, bu belgenin halen geçerli olduğuna dair Sağlık Bakanlığı İl Sağlık Müdürlüğü’nden alınacak bir yazıyı Kurum’a ibraz edecektir.
32- Merkez hiçbir koşulda, hiçbir uygulama ile kendisine hasta sevk edilmesini sağlamaya yönelik girişimde bulunamaz.
33- Sözleşmenin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde, sözleşmenin sona erdiği tarihte Merkez’de işlemi devam eden hastaların, sözleşmeden doğan hakları devam edecektir.
34- Merkez, sevk edilen hastalara Merkez’de uygulanacak tüm işlemlerin karşılığı olarak düzenlenen faturaların ödenmesinden önce Kurum tarafından yapılacak incelemeler sonucunda tespit edilen hatalı ücretlendirmeler için kesinti yapılması yetkisinin Kurum’a ait olduğunu kabul eder. Sehven yapılan bir fazla ödeme sonraki ödemeler için örnek teşkil etmez. Böyle bir ödeme yapıldığı tespit edildiğinde geri ödeme çıkartılır. Bu durumda yapılacak itirazlar kabul edilmez.
35- Merkezde hizmetin devam ettiği sürece, sözleşme konusu hizmeti sürdürmeye yetecek sayı ve nitelikte yetkili hekim bulundurulması zorunludur.
36- Yapılan tetkik ve/veya tedavinin Kurum tabiplerince nitelik yönünden yeterli bulunmaması halinde, söz konusu tabip tarafından durum tutanakla yazılı olarak belgelenir ve tetkik ve/veya tedavi ikinci bir ücret talep edilmeksizin ivedilikle Merkez tarafından yenilenir. Yenileme talebine Merkezce olumlu yanıt verilmemesi durumunda söz konusu tetkik ve/veya tedavi ivedilikle bir başka yoldan sağlanır ve bu nedenle Kurumca yapılan bütün giderler, Merkezin Kurumdan alacağından mahsup edilir. Kurumdan alacağı yoksa yasal yollardan tahsil edilir. Merkez tarafından yapılan işlemlerde aynı sözleşme döneminde üç kez nitelik yönünden yetersizlik saptanması halinde ilgili Kurum tesisi yetkililerince bu durum hazırlanan tutanak örnekleri ve rapor ile birlikte SSK Sağlık İşleri Genel Müdürlüğüne bildirilir.
37- Sözleşme kapsamında tanımlanarak Merkezde yapılacak işlemler ve bağlantılı tıbbi-idari tüm uygulamaların, bu işlemleri Merkezde yapmaya yasal olarak yetkili kişilerce gerçekleştirilmesi zorunlu olup, uygulanacak işlemler sonucunda hastaların ve/veya Kurumun uğrayacağı maddi-manevi her türlü zarardan Merkez sorumludur ve oluşacak zararı tazmin ile yükümlüdür.
38- Bu sözleşmenin tarafı olan Merkez, sözleşmenin yürütümü süresince, Kurumca sevki yapılan ve sözleşmenin 3. maddesinde tanımlı kimselere uygulanan tedaviler sonucu düzenlenen faturaların, Kurum tarafından yapılacak denetiminde veya ödemeyi yapan ünitenin teftişi sonucu fazla tahakkuk yapılarak ödeme yapıldığının, haksahibi olmayan kimselerin tetkik ve/veya tedavilerinin yapıldığının veya buna benzer durumların saptanması hallerinde ya da sözleşme şartlarına uymamaktan kaynaklanan Kurum zararının teminat altına alınmasını teminen, sözleşme aktedilmesinden önce, Kuruma …………………………………… YTL. tutarında, Kurumca tespit edilecek Bankalara ait teminat mektubu vermeyi kabul ve taahhüt eder. Firmanın verdiği teminat mektubu haczolunamaz, üzerine ihtiyati tedbir konulamaz. Teminatla ilgili diğer hususlarda SSK Alım-Satım İşlemleri Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
5- SÖZLEŞMENİN FESHİNİ GEREKTİREN HALLER
1- 07.11.2000 Tarihinde Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü ve Bağ-Kur Genel Müdürlüğü ile imzalanan “Ortak Tedavi Uygulama Protokolü” 3. maddesi “…hizmetlerin satın alınmasında gerçek ve tüzel kişilerle yapılacak sözleşmeler kapsamında, aşağıdaki hallerin tespiti halinde, ilgili sözleşmeler feshedilecek ve yine aşağıda belirtilen sürelerde sözleşme yapılmayacaktır.” hükmünce aşağıda belirtilen hallerin tespiti halinde, uyarıya, ihtara, protesto keşidesine, bir aylık süreye ve sair kanuni prosedüre ihtiyaç olmaksızın Kurum sözleşmeyi derhal fesheder. Bu sözleşmenin madde 4.38 hükmüne göre Merkezden alınmış olan teminat miktarı Kuruma gelir olarak kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat Merkezin Kuruma olan borcuna karşılık olarak mahsup edilemez.
2– Anlaşmaları feshedilen gerçek veya tüzel kişilere ait faturaların Kurumlara gönderilmesi……………………………………………………………………………………………………………………..4 yıl
3- Sahte olarak hazırlanmış faturaların kullanılması………………………………….7 yıl
4- Fatura, sağlık raporları, reçeteler ve sevkler üzerinde tahrifat yapılması….7 yıl
5- Daha önce kullanılmış tıbbi malzemelerin yeniden kullanılması……………7 yıl
6- Bozuk, zamanı geçmiş tıbbi malzemelerin verilmesi, kullanılması…………7 yıl
7- Sağlık Kurulu raporlarında ve faturalarda belirtilen malzeme ve hizmetlerden daha az sayıda ve/veya nitelikte hizmet ve/veya malzemenin ilgiliye verilmesi …………………7 yıl
8- Hizmet ve malzeme fiyatlarının yüksek fatura edilmesi………………………….7 yıl
9- Hak sahipleri dışındaki kişilere ait tedavi ve malzeme bedellerinin fatura edilmesi …………………………………………………………………………………………………………………………..7 yıl süreyle fesih tarihinden itibaren sözleşme yapılmayacaktır.
10- Merkez’in, bu sözleşmede kayıtlı taahhüt ve vecibelerden herhangi birini yerine getirmemesi durumunda;
11– Merkezin bu sözleşmede kayıtlı taahhüt ve vecibelerden herhangi birini yerine getirmediğinin Kurumca tespiti halinde sebepleri açıkça belirtilmek suretiyle Merkez yazılı olarak uyarılır ve taahhüt ve vecibelerden herhangi birinin bir kez daha yerine getirilmediğinin tespiti halinde sözleşmelerinin fesh edileceği bildirilir. Ayrıca Merkeze, bu sözleşmenin madde 4.38 hükmüne göre alınmış olan teminat miktarının %20’si oranında cezai şart uygulanır.
12- Merkezin daha önce yazılı olarak uyarılmış olmasına rağmen bu sözleşmede kayıtlı taahhüt ve vecibelerden herhangi birini yerine getirmediğinin tespiti halinde, uyarıya, ihtara, protesto keşidesine, bir aylık süreye ve sair kanuni prosedüre ihtiyaç olmaksızın Kurum sözleşmeyi derhal fesheder. Bu sözleşmenin madde 4.38 hükmüne göre Merkezden alınmış olan teminat miktarı Kuruma gelir olarak kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat Merkezin Kuruma olan borcuna karşılık olarak mahsup edilemez.
13- 07.11.2000 Tarihinde Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü ve Bağ-Kur Genel Müdürlüğü ile imzalanan “Ortak Tedavi Uygulama Protokolü” hükmünce Merkezin anılan diğer sosyal güvenlik kurumlarından biriyle yaptığı sözleşmenin ortak hükümlere dayalı bir gerekçeyle feshi halinde Kurum da Merkez ile yaptığı sözleşmeyi feshedecektir.
14- Kurum ve Merkez bir ay öncesinden iadeli taahhütlü bir yazı ile bildirmek şartı ile sözleşmeyi her zaman fesih hakkını saklı tutar.
6- KONUYA ÖZEL İDARİ HÜKÜMLER
1– Merkez, Kurum veya Sağlık Bakanlığı yataklı sağlık tesislerince sevkedilen hastaların gerekli tetkik ve/veya tedavilerinin müracaat tarihleri itibariyle yapılmasını ve ileri tarihler için randevu verilmemesini, çok zaruri durumlarda randevu süresinin 15 günü geçmemesini kabul eder.
2- Merkez, 24 saat süreyle kesintisiz hizmet vermeyi kabul ve taahhüt eder.
3– Merkez hekimleri, hastanın taburcu edilişinde bir tıbbi rapor düzenler ve gerekiyorsa istirahat tavsiye eder. İstirahatin gerçekleşmesi, Kurum hekimlerinin kanaat ve onayına bağlıdır.
4– İyileştirici nitelikteki tıbbi sarf malzemelerinin alım yöntemlerinde Malzeme ve Satınalma Daire Başkanlığınca Kurum sağlık tesisleri ve sözleşmeli merkezlerde kullanılacak iyileştirici nitelikteki tıbbi sarf malzemelerinin temin usullerine ilişkin genel düzenlemeler, konuya ilişkin Yönetim Kurulu kararları doğrultusunda sürdürülmekte olup; Merkez bu sözleşmeyi imzalamakla, Kurumca sürdürülen düzenlemeler sonucunda belirlenecek yeni yöntemi ve duyurulduğu tarih itibariyle yeni tanımlanacak bahse konu yönteme uygun hareket etmeyi, Yönetim Kurulunca alınacak kararlarla iyileştirici nitelikte tıbbi sarf malzemeleri için belirlenecek yeni ücret ve koşulları peşinen kabul ve beyan etmiş sayılır. Bu çalışmalar tamamlanana kadar, bedelleri sözleşmede geçerli fiyat listesinde belirtilen ücretlere dahil olmayıp kullanımı ameliyat ekibinin raporu ile belgelenmesi ve söz konusu raporun Merkez Baştabipliğince onaylanması koşuluyla, iyileştirici nitelikteki tıbbi sarf malzemeleri için reçete tanzim edilecek ve gereklilik raporuyla birlikte sevki yapan Kurum sağlık tesisinde reçetenin ilgili Kurum hekimlerince teşhis ve tedavi açısından uygunluğu onaylanacak (uygun görülmeyen reçeteler yeniden tanzim edilmek üzere Merkeze iade edilecektir.) ve satın alma birimine; satın alma birimi bulunmayan bir Kurum sağlık tesisi tarafından sevk yapılmışsa diğer bir satın alma alt yapısı uygun ve yakın Kurum sağlık tesisine iletilecek, anılan Kurum sağlık tesisince ihaleyle alınan malzeme kullanılmak üzere ilgili merkez tarafından bu amaçla adına yetki belgesi düzenlenmiş kişiye teslim edilecektir. Merkezde yapılan işlem karşılığı düzenlenecek iki nüsha fatura, sevk kağıdının aslı ve teslim edilen malzemenin kullanıldığına ilişkin rapor ile birlikte ödemeyi yapacak Kurum tesisine teslim edilecektir.
5- İyileştirici nitelikteki tıbbi sarf malzemeleri ile tanımlanan diğer malzemelerin barkodları Merkez tarafından kullanıldı raporuna eklenecektir.
7- ÖDEME KOŞULLARI ve ÜCRETLER
1– Kurum, Merkez’e yapmış olduğu bu tetkik ve tedavi işlemleri için “SSK Tarafından Satın Alınan Sağlık Hizmetleri Ücret Tarifesi”nde belirtilen ücretleri bu sözleşme hükümleri çerçevesinde ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Anılan ücretlere KDV dahil değildir.
2– Fatura ödemelerinde sevk tarihindeki ücretler esas alınır.
3- Merkez, Kurumca ve Sağlık Bakanlığı yataklı sağlık tesislerince gönderilen hastalara yapmış olduğu tetkik ve/veya tedavilerin sonucu yazılan raporların bir nüshasını da istem ve sevk belgelerine ekleyerek Kurum’a vermek zorundadır. Aksi durumda yapılan bu işlemler için Kurumca ücret ödenmez.
4- Merkez’ce faturalar, ilgili ayın birinci ve sonuncu günlerini kapsayacak şekilde bu sözleşmede geçerli ücretlere göre düzenlenecek ve gerekli diğer belgeler ile birlikte tedavinin başlama ve bitiş tarihleri belirtilmek suretiyle, en geç izleyen ayın ilk 10 (on) gününe kadar Kurum’un ilgili birimine verilecektir. Ayın ilk 10 (on) günü içerisinde Kurum ilgili birimine gönderilmeyen faturalar gönderildiği aydan bir sonraki ayın ilk günü teslim edilmiş kabul edilir. İncelemeler faturaların Kurum kayıtlarına alındığı günden başlayarak 45 (kırkbeş) gün içinde genel mevzuat ve Kurumun geçerli mevzuatı ile tıbbi kurallar çerçevesinde yapılacak; inceleme sonunda uygun görülen tutar ödenecektir.
5- Merkezce düzenlenip ödeme yapılması talebiyle Kurum’a iletilen faturalardan; Kurumca yapılan inceleme sonucunda kanun, tüzük, yönetmelik ve bu sözleşme hükümlerine uygun olmadığı tespit edilenler ve/veya muhteviyatı hakkında açıklanması gereken hususlar tespit edilen faturalar için 45 günlük inceleme süresi sonunda Kurumca herhangi bir ödeme yapılmaz ve Merkez’e bu durum bildirilir. Bu tür faturalar inceleme süresinin bitiminden itibaren 30 gün içinde Merkez’e iade edilir; açıklama istenenler için gerekli-yeterli bilginin Kurum’a iletilmesini takiben fatura inceleme süreci yeniden başlatılır.
6– Sözleşmede geçerli fiyat listesinde belirtilen ameliyat ücretleri, yoğun bakım ve hasta odalarındaki yatışlar, yatak, bir kullanımlık sarf ve özel sarf malzemesi, ameliyat öncesi ve sonrasındaki tüm biyokimyasal, bakteriyolojik, radyolojik, kardiyolojik, hematolojik tetkikler ve ilaçları kapsar.
7- Refakat için Kurum mevzuatı uygulanır. Refakatçi ücretleri sözleşmenin imzalandığı tarihte yürürlükte olan Kurum ücret tarifesine göre ödenir.
8- Bu sözleşmede Sağlık Bakanlığı Ücret Tarifesine göre yapılacağı belirtilen ödemelere uygulanacak ücretlerin saptanmasında, söz konusu tarifenin yürürlüğe girmesine ilişkin Sağlık Bakanlığı onay tarihi temel alınır. Ücret değişiklikleri Sağlık Bakanlığı onay tarihinden sonraki işlemlere uygulanır.
9- Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde sevk edilen hastalara yapılan sözleşmede yer almayan tedavi, tetkik ve uygulamalara ilişkin ücretler raporla belgelenmek ve bu raporun da Kurumca onaylanması koşuluyla, Kurum’un bu konuda yapmış olduğu sözleşme var ise söz konusu işlem için “SSK Tarafından Satın Alınan Sağlık Hizmetleri Ücret Tarifesi”nde belirtilen ücret üzerinden; Kurumun bu konuda sözleşmesi yok ise Sağlık Bakanlığı Ücret Tarifesi üzerinden %20 indirimli olarak (Sağlık Bakanlığı Ücret Tarifesi değiştiğinde değişikliğin yürürlüğe konulmasını öngören Sağlık Bakanlığı’nın onay tarihinden geçerli olarak değişen ücretlerin %20 indirim oranı ile uygulanması şartıyla) ayrıca ödenir.
10- Pakete dahil olan ilaç ve/veya malzemelerin Merkez tarafından karşılanmaması halinde, hasta adına düzenlenecek faturadan bunların bedeli düşülerek ödeme yapılır.
8- TEKNİK – TIBBİ HÜKÜMLER
1- Merkez, her hasta için açıklamalı yazılmış üç nüsha epikriz düzenleyecektir. Düzenlenen epikrizlerin; bir tanesi hastayı izleyen Kurum hekimine yardımcı olması amacıyla hastaya verilecek, diğer iki nüsha faturaya eklenecektir.
2- Merkez’e acilen başvurarak yatırılan hastalar ilk 24 saat içinde (hafta sonunda veya genel tatillerde ise takip eden ilk iş günü içinde) Kurum’a bildirilir. Hastanın durumu ve hastalığının özelliğine göre Kurum yataklı sağlık tesislerinde tedavisi devam edebilecek olanlar, buraya nakledilir. Hastalığının özelliğine göre ileri tetkik veya acil müdahale gerektirenlerin tedavisine (pıhtı eritici ilaçların uygulanması, embolektomi gibi) Kurum’un bilgisi ve izni (Provizyon alınması halinde) dahilinde Merkezde devam edilebilir. Durumun bir raporla Kurum’a bildirilmesi ile yukarıda belirtilen şartlara göre hastanın sevki yapılır. Hastanın yukarıda belirtilen müdahaleler ve Merkez tarafından yapılacak takip ve tedaviye tıbbi ihtiyacı kalmadığı zaman, Kurum’un yataklı sağlık tesislerine nakledilir veya taburcu edilir.
3– Hastaya hastaneden taburcu olduktan sonra yapılacak birinci kontrol muayenesi ve bu muayene sonucunda gerekli görülen rutin biyokimyasal, bakteriyolojik, radyolojik, kardiyolojik, hematolojik tetkikler Merkez tarafından yapılır. Bunlar için Kurum tarafından ayrıca ücret ödenmez. Sözleşmenin feshedilmesi durumunda da birinci kontrol muayenesi ve rutin tetkikler Merkez tarafından yapılır. Merkez, sözleşmenin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde de birinci kontrol muayenesi ve bu kontrol aşamasında tanımlanan tetkikleri ücretsiz olarak yapmakla yükümlüdür.
Birinci kontrol sırasında gerekli olabilecek ileri tetkikler bir rapor ile Kurum’a bildirilmesi ve Kurum sağlık tesislerinden yeni bir sevk alınması suretiyle Merkez tarafından yapılır. Söz konusu ileri tetkik ücretleri, sözleşmenin imzalandığı tarihte Kurum’un bu konuda yapmış olduğu sözleşme var ise söz konusu işlem için “SSK Tarafından Satın Alınan Sağlık Hizmetleri Ücret Tarifesi”nde belirtilen ücret üzerinden; Kurumun bu konuda sözleşmesi yok ise yürürlükte olan Sağlık Bakanlığı ücret tarifesindeki fiyatlardan KDV dahil %20 indirimli olarak ödenir. Daha sonraki kontroller Kurum’un ilgili uzman tabiplerince uygun görülmesi halinde yapılacak sevk işlemiyle sağlanacak olup, kontroller sırasında yapılacak olan:
a– Kurum tarafından sözleşme veya paket program içerisinde yer alan işlemler var olan sözleşme esaslarına göre ödenir.
b- Kurum tarafından herhangi bir sözleşme veya paket program kapsamına alınmamış tetkikler, sözleşmenin imzalandığı tarihte yürürlükte olan Sağlık Bakanlığı Ücret Tarifesi üzerinden KDV dahil %20 indirimli olarak Kurum’ca ödenir.
4- Bu sözleşme çerçevesinde sevk edilen hastaların, müdahale öncesi tetkik aşamasında ölmesi, tedaviden kendi isteği veya hastanenin uygun görmemesi üzerine vazgeçilmesi halinde o zamana kadar yapıldığı belgelenen tetkikler, sözleşmenin imzalandığı tarihte Kurum’un bu konuda yapmış olduğu sözleşme var ise söz konusu işlem için “SSK Tarafından Satın Alınan Sağlık Hizmetleri Ücret Tarifesi”nde belirtilen ücret üzerinden; Kurumun bu konuda sözleşmesi yok ise yürürlükte olan Sağlık Bakanlığı ücret tarifesi üzerinden KDV dahil %20 indirimli olarak Kurum tarafından ödenir.
5- Kurum tarafından Merkez’e bu sözleşme çerçevesinde sevk edilen ve hipertansiyon, diyabet, böbrek yetmezliği gibi sistemik hastalığı olan hastalar için sevk kağıdında belirtilmek suretiyle, sevk evrakında yazılı işleme ait sözleşme ücretine %10 oranında ilave yapılarak ödenir.
6- Aynı insizyonla ikinci bir patolojiye yapılacak müdahale ücreti; Merkez tarafından raporla belgelenmesi ve Kurum hekimlerince de uygun görülmesi koşuluyla, aynı işlem için sözleşmede öngörülen ücretin %20 si olarak ayrıca ödenir.
7- Farklı insizyonla ikinci bir patolojiye yapılacak müdahale ücreti, Merkez tarafından raporla belgelenmesi ve Kurum hekimlerince de uygun görülmesi koşuluyla, aynı işlem için sözleşmede öngörülen ücretin %50 si olarak ayrıca ödenir.
8- Paket program çerçevesinde sevki yapılan hastaya Merkez’de yatışı sırasında sevkte belirtilen işlem dışında acil ameliyat veya tedavi gerektiren bir komplikasyon ortaya çıkması nedeniyle yapılan girişim ücreti Kurum ilgili branş hekimince uygun görülmesi kaydıyla Kurum’un bu konuda yapmış olduğu sözleşme var ise söz konusu işlem için “SSK Tarafından Satın Alınan Sağlık Hizmetleri Ücret Tarifesi”nde belirtilen ücret üzerinden; Kurumun bu konuda sözleşmesi yok ise Sağlık Bakanlığı Ücret Tarifesinin %20 eksiği üzerinden ayrıca ödenir.
9- Merkezde hastaya uygulanan işlem sonrasında, işleme bağlı olarak ortaya çıkabilecek komplikasyon (kanama, yara revizyonu gibi) nedeniyle ikinci bir müdahaleye gerek duyulması halinde, bu müdahale için Merkez tarafından ilave ücret talep edilmez.
10– Ameliyat için gerekli olan kan ve kan ürünleri ücreti, sözleşme ücretleri içerisinde olup, ayrıca ücret ödenmeyecektir. Kan veren donörlere yapılacak olan tetkikler için ayrıca ücret talep edilmez.
11– Merkez, Kurum’ca gönderilen hastaları ancak hastane ortamında yapılacak takip ve tedaviye ihtiyacı kalmadığı zaman taburcu edecektir. Hastaların taburcu olduktan sonra kullanması gerekli görülen ilaçların Kurum eczanesinden alınması zorunlu olup; bu durum merkez tarafından hasta veya yakınlarına yazılı olarak tebliğ edilecektir. Hastaları taburcu ederken yazdıkları reçeteler için imza karşılığı bu tebligatı yapmayan merkezler, hastaların Kurum dışı eczanelerden alacakları reçete bedelini karşılamakla yükümlüdür.
12- Mortalite ve morbidite listeleri Merkez tarafından aylık olarak Kurum’a gönderilecektir.
9- İHTİLAFLARIN ÇÖZÜMÜ:
Bu sözleşmeden doğacak ihtilafların çözümünde …………………………………… İli (Sözleşmeyi imzalayan Kurum ünitesinin kurulu olduğu il) Mahkeme ve İcra Daireleri yetkilidir.
Sözleşmenin Geçerliliği:
1- Bu sözleşme, ……/……/…. tarihinden, …../…../… tarihine kadar geçerlidir.
2– Sözleşme metni ekleri ile bir bütündür.
3– EK-1’de tanımlanan işlemler karşılığında yapılacak ödemeler için, belirtilen dönemde yürürlükte olan “SSK Tarafından Satın Alınan Sağlık Hizmetleri Ücret Tarifesi” esas alınır.
4- Sözleşme bitim tarihinden sonra geçerli olacak ücretler yeniden belirleneceği gibi; Kurum, belirtilen süre tamamlanmadan ücret ve koşullarda değişiklik yapma hakkını da saklı tutar.
5- Bu sözleşme taraflar arasında bir asıl iki suret olarak düzenlenmiş ve imzalanmıştır.
EKLER:
EK-1: SSK Tarafından Satın Alınan Sağlık Hizmetleri Ücret Tarifesi
SOSYAL SİGORTALAR KURUMU MERKEZ YETKİLİSİ
BAŞKANLIĞI ADI VE SOYADI SAĞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ …………………………………………… HASTANESİ BAŞTABİPLİĞİ/
SAĞLIK İŞLERİ İL MÜDÜRLÜĞÜ